Cunostinte de baza
In acest articol vedi capata cateva cunostinte de baza despre Gulp.
Ce este un Build System?
Un Build System este o colectie de task-uri ce sunt programate sa se repete.
Iata o lista de task-uri ce pot fi efectuate de Gulp:
- Compilarea preprocesoarelor de CSS si JavaScript
- Minificare de fisiere
- Concatenarea mai multor fisiere
- Trigger de auto reload
In workflow-ul de front-end curent avem la dispozitie 3 componente:
- Package manager
- Preprocesor
- Task runner
Package Manager
Este folosit pentru a automatiza procesul de instalare, upgradare si stergere a dependentelor si curatarea librariilor folosite la dezvoltare.
Exemple de package managere: bower si npm
Preprocesoare
Preprocesoarele sunt foarte folositoare intr-un workflow modern venind cu o sintaxa imbunatatita.
Preprocesoare populare:
CSS - SASS, LESS, Stylus, etc
JS - CoffeScript, LiveScript, TypeScript, etc
HTML - HAML, Slim, Jade, etc
Task Runnere
Task runnerele automatizeaza task-uri precum compilarea fisierelor SASS in CSS,minificarea de fisiere, optimizare imagini si multe alte task-uri.
Setarea unui proiect
In primul rand avem nevoie de un proiect nou, hai sa facem un folder numit "invata-programare", iar acest folder trebuie sa contina urmatoarele subfoldere:
- Src - locatia fisierelor HTMl preprocesate
-
- Images - locatia imaginilor initiale
- Scripts - Fisiere javascript inainte de compilare
- Styles - Contine fisiere de stil necompilate
- Build - In acest folder vor fi salvate fisierele pentru productie
-
- Images - Imaginile dupa comprimare
- Scripts - Un fisier de scripturi ce contine codul minified
- Styles - Un fisier CSS ce contine codul minified
- gulpfile.js - Fisierul de configurare gulp